Češi objevují dovolené na výletních lodích, zájem rychle roste

Zájem Čechů o dovolenou strávenou formou okružní plavby roste, v Česku jde o nejrychleji rostoucí typ dovolené. Největší poptávka je po plavbách po Středomoří. Cestovní kanceláře registrují v posledních letech nárůst poptávky o desítky procent. Zájem mají hlavně starší páry. Vyplývá to z ankety ČTK mezi cestovními kancelářemi.
„Boom v dovolených formou okružních plaveb například Karibikem nebo po Středozemním moři, který zažívali v USA před deseti a v západní Evropě před pěti lety, je nyní patrný právě v České republice.
Podle marketingového ředitele CK Čedok Tomáše Brejchy kupují dovolené na výletních lodích hlavně starší páry. „Je to jiný styl trávení dovolené, pro řadu klientů nový, který umožňuje komfortní poznání více zemí. Nejžádanější jsou týdenní plavby po Středomoří,“ uvedl Brejcha. Ceny se podle něj odvíjí od typu kajuty, termínu (hlavní sezóna/mimosezóna) a typu plavby. Tuto dovolenou lze pořídit i pod 20.000 korun, průměrně ceny v hlavní sezóně se u žádaných plaveb pohybují kolem 37.500 korun za osobu.

CK Riviera Tour registruje růst tržeb z okružních plaveb ročně o čtvrtinu. „Hlavním důvodem (nárůstu poptávky) je, že klienti poznali úplně jiný druh trávení dovolené, perfektní servis služeb a jejich nabídka, kterou nenabídne žádný hotel. A to hlavní, hotel přece cestuje s vámi. Tedy pohodlné poznávaní nových míst spojených se zábavou, relaxem a gastronomií,“ uvedl Pavel Číž z CK Riviera Tour. Podle něj se 78 procent klientů na okružní plavby znovu vrací.
Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur jsou okružní plavby v posledních letech v ČR nejrychleji rostoucím typem dovolených. „Paradoxně velká medializace ohledně případu lodi Costa Concordia v roce 2012 znamenala přísun mnoha nových informací o tomto typu dovolené, vybavenosti lodí a cenové úrovni,“ uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková.

Loni podle ní vycestovalo na okružní plavbu zhruba 20.000 Čechů, z toho 70 procent ve Středomoří a 30 procent v Karibiku a ostatních oblastech světa. Průměrná cena plavby po Středomoří podle asociace činí 18.000 korun na osobu s vlastní dopravou do přístavu, jako Janov či Benátky. Cena v Karibiku je 40.000 korun včetně letenky. Ceny plaveb podle Jelínkové v minulých letech klesaly, v posledních dvou letech se ustálily.
Výběr z článku ČTK 19.3.2014

ROZHOVOR S ŘEDITELEM RIVIERA P. PAVLEM ČÍŽEM TOUR O VYHODNOCENÍ NEJLEPŠÍCH PRODEJCŮ MSC CRUISES

Dobrý den, vracíte se z prestižního udělování cen plavební společnosti MSC Cruises. Jaké jsou Vaše první pocity? „Především jsem opravdu velmi poctěn, že nás plavební společnost na tuto akci vůbec pozvala. Je úžasné právě to, že z cca 12.000 obchodních zástupců jsme byli vybráni právě my – CK RIVIERA TOUR

Žádné ocenění ale domů nevezete, nemrzí Vás to trochu?
Vůbec ne. Když jsme se na lodi dozvěděli, že jsme byli nominováni v kategorii nejlepší skupinový operátor, už to bylo obrovské ocenění. Navíc tento výběr nebyl jen za Českou Republiku, ale i za Slovensko a celý Rakouský trh. Nominace v této kategorii je pro nás fenomenální úspěch, protože nám to zcela jasně potvrzuje, že služby, které pro naše klienty poskytujeme, hodnotí kladně nejen naši klienti, ale i plavební společnost. Navíc u kategorie nejlepší skupinový operátor je přesně ta cílová oblast, na kterou se specializujeme. Tedy plavby s dopravou a delegátem a samotné ocenění Stars je důkazem, že tuto práci děláme opravdu dobře.“
V čem si myslíte, že pramení úspěch Vašeho produktu – Plaveb s dopravou a delegátem?
Standardně bych řekl – v kvalitě služeb, ale bylo by to velmi klišé a obecné. Ale ono tomu opravdu tak je. V určitých věcech je RIVIERA TOUR opravdu výjimečná a zde máme obrovský náskok před konkurencí, která se nám snaží buď šlapat na paty – to je v tom lepším případě nebo pak různými podrazy, ba až nutno říci podvody na klienta, což je ta horší varianta.“
Říkal jste, že v určitých věcech jste výjimeční, v čem tedy?
Nemůžu pochopitelně zveřejnit všechna pozitiva, co je jako kdybych vám tu dal návod, jak si založit cestovní kancelář. Ale můžu prozradit, že je obrovskou devizou, že již od samotného počátku naší existence spolupracujeme pouze s jednou plavební společností MSC Cruises. Za ta léta, nejen že máme vybudováno určité postavení, což se mimochodem projevilo i v samotné nominaci, ale známe všechny lodě do posledního detailu, přístavy, destinace a procedury na lodích, a to přináší našim klientům mimořádné služby, které pak dokáží ocenit.“
Spokojenost klientů je vidět i na recenzích vašich klientů, mě však zarazila vaše odpověď, kde jste se zmínil o dobré a špatné konkurenci. Můžete to nějak vysvětlit?
Ale ano. Nejprve ta dobrá – zdravá. Nabízí služby srovnatelné nebo podobné a snaží se nám konkurovat. To je ta dobrá konkurence“
Ale to Vám přece musí vadit, ne? „Naopak. Ta nás totiž žene k lepším výkonům, k tomu, abychom neusnuli na vavřínech, abychom neustále inovovali, zlepšovali, doplňovali naše služby. A to je dobře pro klienty, i pro nás.“
A co ta druhá? Špatná konkurence.
Většinou je založena na klamavé reklamě, na kterou klienti rychle naletí. Proti takové jsme téměř bezmocní a můžu prozradit, že právě tento problém jsme řešili právě včera na obchodním jednání.“
A jak takovou nabídku může klient odhalit?
To je ten problém, většinou ji nepozná. Alespoň ne na začátku. Problémy přijdou až před odjezdem. Za loňský rok nás kontaktovalo několik desítek klientů s tímto problémem. Výsledkem jednání byla dohoda, že učiníme vše proto, aby se takové případy neopakovaly.“
Můžete podvedeným klientům nějak pomoci?
Ano, zcela určitě. Poskytneme jim přímý kontakt na Managera plavební společnosti MSC Cruises zodpovědného pro Český a Slovenský trh, který bude tuto situaci s nimi řešit ale i my jim pomůžeme odbornou pomocí nebo výběrem náhradní plavby apod.“
Pojďme však k příjemnějším záležitostem. Co plánujete nového, jsou u Vás nějaké změny?
Ano, zcela jistě. S rozvojem naší CK RIVIERA TOUR bylo nutno reorganizovat celou společnost. RIVIERA TOUR má od ledna letošního roku nové rozšířené prostory, přijali jsme nové zaměstnance a připravujeme zajímavou novinku, která v dubnu letošního roku rozšíří naši prezentaci a prodej plaveb. Novinkou bude i nový katalog plaveb, který již brzy bude k dostání. V souvislosti se změnami, které se na rok 2015 plánují, dojde i ke změně obchodní politiky a marketingu plaveb již na rok 2015. Nechci však nic předbíhat, vše se naši klienti včas dozvědí.“
Zmínil jste také změnu obchodní politiky. Budou plavby ještě levnější?
Právě naopak,myslím že trend půjde jiným směrem.Plavby na rok 2015 rozhodně podraží a to znatelně. Jedním z faktorů je i navýšení kurzu České Koruny vůči Euru, ale i zejména fakt, že bude podstatně méně volných kapacit na lodích, což zvedne cenu plaveb. Již v letošním roce je nabídek Last Minute minimum a skutečnost je taková, že plavby jsou i půl roku předem vyprodány.“
Na příští rok se tato hranice tedy zcela jistě posune, kdy tedy nakoupit plavbu? „Nebojte se nakoupit plavbu třeba rok předem. Zejména, co se roku 2015 týká. Pro takové klienty budeme mít i letos zajímavé akce.U CK RIVIERA TOUR máte garantováno,že se plavba s dopravou a delegátem opravdu uskuteční,dovolenou si vyberete včas a na víc máte i garanci ceny.
Garance ceny-letos byla skoková změna kurzu koruny vůči euru.Jak to poznamenalo Vaše klienty?
Klienti kteří již měli uzavřené cestovní smlouvy a zaplacené zálohy vydělali na tom,že si je nakoupili včas.Těmto klientům jsme ceny nijak neupravovali a zůstali původní.Pochopitelně byla to pro nás velmi velká finanční ztráta.Ale přece klientovi,který si u nás nakoupí zájezd rok předem,což je cca 65% klientů nemůžeme říci “Sorry,doplať nám ještě 5000 třeba Kč“.Tam by se úplně ztratil efekt včasného nákupu plaveb,který propagujeme.Proto i do budoucna plánujeme propagaci nákupu plaveb včasným nákupen za zajímavé ceny a klienti se mohou těšit i na novinky ze strany plavební společnost jako je například přestavba lodí Armonia,Lirica a Sinfonia na nový standart ***** lodí ,na kterých přibude více než 200 balkonových kajut..
To jsou velmi zajímavé informace,za které děkujeme a přejeme příjemný let s spoustu spokojených mořeplavců.
Celý článek na www.světadíly.cz

RIVIERA TOUR MEZI HVĚZDAMI PŘI PŘEDÁVÁNÍ CEN NEJLEPŠÍCH TOUR OPERÁTORŮ MSC CRUISES

25. února 2014 se konala opravdu výjimečná akce, kdy plavební společnost MSC Cruises pozvala své nejlepší tour operátory na mimořádnou plavbu, jejíž součástí bylo předávání cen nejlepších tour operátorů MSC Cruises. Této mimořádné plavby se účastnili prodejci plavební společnosti z celého světa, a tak na palubě lodi MSC Splendida***** se potkali prodejci z Itálie, Francie, Číny, Japonska, Indie, Kuwaitu, Anglie i dalších cca 40 zemí celého světa. Českou Republiku zastupovaly na lodi pouze dvě cestovní kanceláře, z nichž jednou je právě RIVIERA TOUR. Vyhlašovaly se výsledky v pěti kategoriích: nejlepší individuální prodejce, nejlepší skupinový prodejce, nejlepší internetový prodejce, nejlepší on-line agent a nejlepší iniciativní prodejce. Již samotné pozvání na tuto mimořádnou událost je velká čest pro pozvané hosty a nominace v jednotlivých kategoriích je obrovským oceněním jejich práce. Je opravdu nutno vyzvednout, že CK RIVIERA TOUR byla nominována v kategorii nejlepší skupinový prodejce plaveb, což svědčí nejen o jejich kvalitě služeb ze strany klientů, ale i ze strany plavební společnosti. Plavební společnost MSC Cruises zastupuje na celém světě téměř 12.000 prodejců a propracovat se do úzké nominace, svědčí nejen o kvalitě poskytovaných služeb, ale i dlouholeté, velmi dobré spolupráci mezi prodejce a plavební společností.
Celý ceremoniál pod názvem „All – Stars of the sea“ trval celé tři dny a kromě vyhlášení vítězů měl i doprovodný program ve formě obchodních schůzek a jednání, ale i představení nového generálního ředitele MSC výletních plaveb, pana Gianni Onorato.
Právě nový generální ředitel MSC Cruises Cianni Onorato představil svým obchodním partnerům nové plány a vize plavební společnosti MSC Cruises do budoucna, která směřuje novými moderními trendy ke skvělým službám pro klienty MSC. Představen byl i nový marketingový plán do budoucna.